Nuorisovaihtotiedote 2 / 2010-2011

NuorisovaihtoKausi 2010-2011 nuorisovaihdon osalta on käynnistynyt, ja klubit tekevät tällä hetkellä valintoja nuorisovaihtoon lähetettävistä nuorista.

Minuun on otettu yhteyttä lähetettävien nuorten valintaan liittyvissä asioissa. Voiko klubi lähettää vaihtoon klubin jäsenten lapsia?

Ensiksi totean, että Suomen Lions-liitto ei ole tehnyt päätöstä, ettei voida lähettää klubilaisten lapsia. Eli klubilaisten lapset ovat periaatteessa samalla viivalla muiden hakijoiden kanssa. Asiaa voi tarkastella myös sillä, ettei ketään voi rankaista sillä perusteella, että isä ja/tai äiti kuuluu Lions-klubiin.

Mutta miten pitää asian suhteen menetellä, jottei synny käsitystä, että aktiviteeteilla kerättyjä rahoja käytetään moraalisesti väärin. Asiaan voin antaa selkeän ohjeen: jos lähetetään vaihtoon klubilaisten lapsia, klubi ei myönnä matkaan avustusta. Sen sijaan ns. reppumaksu (vuonna 2011 60 euroa) voidaan maksaa. Sen maksamista voidaan perustella seuraavasti: se on ns. hallintokulu, joka maksetaan klubin hallintotililtä, ja hallintotilille varat kerätään jäsenmaksuilla. Näin menetellen toiminta on avointa, eikä se anna ulospäin väärää kuvaa nuorisovaihdosta ja klubin toiminnasta. Samalla totean, että maksun vastikkeeksi lähtevät nuoret saavat Lions-liitolta repun, esitteitä, T-paidan ja pinssejä.

Oletan, että nämä ohjeet ovat jo ennestään klubeille selvät, mutta haluan näin varmistaa asian.

Hakemukset

Muistutan, että hakemukset pitää lähettää aina ensin sähköisesti minulle, jolloin katson, että hakemus on täytetty oikein. Kun hakemus on OK, annan siitä tiedon, että paperihakemukset voi toimittaa minulle allekirjoituksilla varustettuna, hakijan isäntäperhekirjeellä sekä klubin vastaanottositoumuksella.

SÄHKÖINEN HAKEMUSAIKA PÄÄTTYY 23.12.2010!

Neuvonta

Olen käytettävissä, ja annan mielelläni lisätietoja nuorisovaihtoon liittyen.

Ari Lindell
puh. 050-544 2979
Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen

Terveisin

Ari Lindell
A-piirin YCEC

Viimeksi päivitetty (15.12.2010 17:03)

Kielen valinta
Finnish (Suomi)
Piirin tulevat tapahtumat